Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Läkarbesök...

Av Sara Emma - 12 september 2014 17:24

På måndag går min sjukskrivning ut så idag har jag varit hos en läkare på vårdcentralen... Suck säger jag bara... Det här är en stor nackdel med att åka till en ortoped-mottagning i en annan stad med inhyrda läkare som bara jobbar där ibland, de vill då inte skriva sjukintyg för att tex försäkringskassan kan få svårt att kontakta dom. Så då får man gå till sin vårdcentral, som inte är det minsta insatta i just mitt fall... Fick berätta allt från början igen för journalerna som de fått skickade hade ju inte den här läkaren hunnit läsa... Berättade läget, att jag inte är bättre, att jag väntar på mr, att de misstänker nåt annat fel... Men det enda läkaren pratar om är hur länge jag varit hemma, snart har ett år gått osv... Som om jag inte vet det!!!! Vad f-n ska jag göra då?! Till slut sjukskrev hon mig oktober ut i alla fall. Muskelavslappnande kom jag ihåg att be om också, det var ju alltid nåt. Gah...

 
 
Emma

Emma

12 september 2014 18:57

Men ååå va tröttsamt! Jag känner igen det där med läkaren. Jag var ju hos min husläkare för någon vecka sen och sjukskrev mig oktober ut. Han hade inga journaler ännu och jag var tvungen att förklara allt från början ang operationen. Han kunde inte förstå att det tar sån tid att återhämta sig och drar sig inte för att säga det rakt ut. Medans när jag pratar med mitt sjukhus i strängnäs så är det inte konstigt alls. Känns som att jag lyssnar mer på dem. Suck. Kram!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

12 september 2014 22:41

Det är ju det som är grejen, de kan ju inget om sånt här! Jag fick t.o.m lägga mig på britsen idag för läkaren skulle undersöka mig... jag sa till henne att nu får du va försiktig, för jag har ont! Kan inte en allmänläkare bara lita på mig och på min ortoped?! Så irriterande... Tur man inte är helt deprimerad än för då kommer man inte orka med allt det här :( Kram! Och hoppas det går bra för dig nu på resan?

 
Annie

Annie

12 september 2014 19:45

Näee vad trist ..
Som om du inte vet hur länge du varit hemma .. man är ju inte hemma för att det är kul, man är hemma och sjukskriven för man har inget val! :-(
Jag har också mött olika läkare i den här resan och alla har inte varit bra tyvärr ..

Men nu har jag en jätte bra läkare och det är jag så glad för :-)
Muskelavslappnande, är det paraflex? Jag äter paraflex och tycker dem hjälper faktiskt :-)

Hoppas du får en ok kväll!

Styrkekramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

12 september 2014 22:36

Ja det var paraflex jag fick, har inte provat det förut, hoppas det hjälper lite :-) Sen behövde jag mer oxynorm som jag tar vid behov, och när jag hämtar ut på apoteket så har hon skrivit recept på 14 st.... grattis till mig. De sämsta dagarna tar jag minst två stycken så nu får jag hoppas på bra dar.
Det allra sämsta med min vårdcentral är att man nästan aldrig får samma läkare, helt hopplöst, det blir nya varje gång. Nu vill jag kanske inte träffa den här igen, men ändå.
Kram!

 
Emma

Emma

13 september 2014 12:18

Jadu det är så märkligt med allmänläkare. De kan säkert massor om förkylningar, men är det allt?
Jodå resan ner gick skapligt. Jag fick lägga mig på en parkbänk på tågstationen i Linköping mellan ett byte. Annars har det gått ganska okej fram till idag. Nu är det inte så kul längre. Åker hem imorgon så då blir det vila ett par dagar. Ska ha syjunta med några kompisar som jag ser fram emot :) Kram!

http://vagenfram.wordpress.com

 
L

L

15 september 2014 11:34

Ja,utan att säga för mycket kan vi väl sammanfatta det som att det inte är samma bemötande av läkarna på Vc som sjukhuset :/
Min läkare på Vc började härja efter 2 mån om att jag varit hemma för länge och att jag snart skulle få problem med Försäkringskassan(han tyckte jag skulle ta några Ipren och börja jobba-jag sa att det inte gick.Han tyckte jag kunde försöka med halvtid iaf).Jag blev arg och sa att det inte var hans problem om Försäkringskassan skulle "tro på mej"eller inte.När jag fick gå till honom för några mån sen i ett annat ärende var han förvånad över att jag fortfarande var sjukskriven?!
Jag har för mej att man får välja läkare på Vc nu för tiden så om du hittar nån bra Sara-se till att få komma till den igen!Kramar

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

15 september 2014 21:49

Ja, jag trodde också att man fick välja, men det funkar ju inte i praktiken! Har varit hos en bra läkare i början när jag hade ont i ryggen, och försökte få komma till honom nu med, ringde tre veckor innan men ingen tid fanns :( Dåligt tycker jag! Dessutom är det jobbigt att få olika varje gång... Och om det blir möte med fk, vilken läkare ska va med då? En ny?

 
Liza

Liza

16 september 2014 08:38

Ah,fan va segt!efter varje besök har jag tänkt att jag måste byta läkare för han är så konstig och nonchalant,men glömmer det sen så jag vet inte om det går att byta.
Jadu,det är en jättebra fråga!jag har fått för mej att FK ändå har sina egna läkare?!har svårt att tänka mej att nån av läkarna på sjukhuset skulle ha tid att sitta på möte med fk med tanke på hur lång väntetid det är till op....

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

16 september 2014 09:14

Ja så kanske det är, att de har egna läkare, men de kan väl inte heller ha tid att va med? Det kanske inte ens är nån läkare med... jag har ingen aning, jag vet ju att chefen och nån från fk är med i alla fall. Hade du inget sånt möte efter att ett år gått? De verkar väldigt nitiska här i skaraborg ;)

 
Liza

Liza

16 september 2014 21:23

Haha,ingen aning om hur det funkar!Har fått för mej Fk har egna läkare/utredare men jag vet inte alls hur det är med det.Hm,jag hade det i dec förra året-då hade det ju gått ett halvår och Fk tyckte det var dags att börja söka andra jobb...Så dom kanske var ännu mer nitiska här eftersom det gått 6 mån?! ;) :P

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

16 september 2014 22:13

Usch det var riktigt, riktigt nitiskt :( De får väl ge människor en chans?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards